Att starta om (igen) eller GTD revisited

Talare: Nicholas Rydje

Många har kanske precis som jag försökt sig på att bli effektivare med hjälp av nån metod för att öka sin effektivitet. I början kan allt kännas fantastiskt och under kontroll. Sedan vänder situationen till att leverera mer oreda än när man startade och till sist väljer man att kasta sig överbord och överge det sjunkande skeppet.

Jag delar här med mig några reflektioner över vad som (för andra gången) gick snett med mitt ”Getting Things Done""-användande, vad för lärdomar det gav mig och hur jag till sist kom tillbaks nöjdare och mer effektiv än tidigare.

Take-away: Dra lärdom av misstag, adaptera istället för att motarbeta dig själv.

Målgrupp:"Listmänniskor"

Om du tycker detta pass verkar intressant är du kanske också intresserad av